Posted on: 18 February, 2012
دیدگاه ها

درباره دموکراسی و حقوق بشر چه نظری دارید؟

ΑΒ

■ نظرتان درباره آزادی چیست؟

♂ احمد ـ 12 فوریه 2012 گفته است:

با سلام
من مانده‌ام که حضرتعالی اصولگرا هستید یا میانه رو.
من دقیقن نمی دانم دغدغهٌ شما چیست، و هیچ قضاوت هم نمی‌کنم ولی تا آنجا که از طریق مقالاتتان با افکارتان آشنا شده‌ام، بیشترشان به امر به معرف و نهی از منکر شبیه است و رنگ و بوی مذهب دارند. البته من مثل آقای مسعود شما را متهم نمی‌کنم ولی حق دارم شک کنم.
سایت شما نخستین سایتی بود که درباره سکس نوشت و فیلتر هم نشد. دو سه سال پیش بود که دیدم یک سایتی کلمه سکس را تیتر کرده است در حالیکه فیلتر نیست و این تردید آمیز بود. حال اگر بپرسم که درباره دموکراسی و حقوق بشر چه نظری دارید پاسخ می‌دهید؟

User

■ پاسخ به احمد :

φ احمد گرامی؛

ااگر منظورتان از «تیتر سکس»، مندرجات [ این صفحه است Ў] درست است ولی این صفحه مربوط به دو سه سال پیش نیست زیرا تاریخ نگارش آن 2 ژوئن 2011 است. پس عمر آن به یکسال نمی‌رسد مگر آنکه در ثبت تاریخ آن اشتباهی رخ داده باشد،

تاریخ آپلود آن صفحه را دقیقاً بیاد نداریم، به همین سبب می‌گوییم شاید حق با شما باشد؛ اما فیلتر شدن آن را کاملاً بخاطر داریم. / بیاد داریم که صفحه مذکور دو روز پس از آپلود فیلتر شد و سه روز بعد آزاد شد (بی آنکه ما هیچ اقدام کرده باشیم). این امر نشان می‌دهد که اینگونه موارد را مسئولین بررسی می‌کنند و درباره‌اش تصمیم می‌گیرند. و اگرچه در این دنیای مجازی، آنقدر حقه بازی هست که (راستی) در میانش گم شده است، اما اگر مایلید باور کنید که ما هیچگونه ارتباطی با هیچ ارگانی نداریم.

اینکه شما (و برخی دیگر) گفته‌اید: «گفتارتان رنگ و بوی مذهب دارد»، به این سبب است که مبنای دانش ما بر حکمت است. و چون مبنای دین نیز بر حکمت است، اینست که گفتار ما رنگ و بوی دینی بخود می‌گیرد، در حالی که اولاً تخصص ما در فقه و اصول نیست، و ثانیاً هیچ مطلبی را از منظر دینی مورد بررسی قرار نمی‌دهیم. مثلاً موضوع حجاب و لزوم رعایت آن را از منظر اجتماعی بررسی کرده‌ایم و ابداً به جنبه دینی آن داخل نشده‌ایم. // بررسی مسئله حجاب را ببینید Ў

■ اگر بپرسم که درباره دموکراسی و حقوق بشر چه نظری دارید پاسخ می‌دهید؟

اینکه گفته‌اید: «...درباره دموکراسی و حقوق بشر چه نظری دارید...» را اگر اجازه بدهید به ترتیب پاسخ بگویم:

● بنده بارها نظرم را در مورد دموکراسی و حقوق بشر گفته‌ام ولی باز نیز می‌گویم.

● ناراحت نشوید! ولی همینکه یکی از افراد جامعه (مانند جنابعالی)، (با نام مستعار و بدون ذکر نام و نشان) از دیگری می‌خواهد که «ذهاب و ذهب و مذهب» خویش را بر او آشکار کند، خود به تنهایی نشانگر آن است که افراد جامعه ابداً مفهوم احترام به حقوق دیگران را درک نمی‌کنند. تصور بفرمایید که چنین کسانی چگونه می‌توانند آزادی و دموکراسی را هضم کنند!؟

اگر قرار باشد که (آزادگی) در میان باشد، باید همگانی باشد نه انفرادی، و همگانی بودن آن موجب مشروط شدن همان (آزادگی ها) می‌شود، لذا طبعاً آزادی بشر محدود به حدوی است، زیرا بی حد و مرز بودن آن ممکن نیست. / ما [مردم] معتقدیم که مرگ حق است (ولی برای همسایه)، و این بینش را نداریم که مرگ حق است (حتی برای خودمان). / و در مسئله آزادی نیز چنین بینشی داریم. یعنی آزادی را می‌خواهیم اما تنها برای خود می‌خواهیم، پس طبعاً به حقوق دیگران تجاوز می‌کنیم؛ و همین تجاوزها، موجب محدود و محدودتر شدن آزادیهای ابتدایی مان می‌شوند و رفته رفته همان آزادیهای اولیه را نیز از دست می‌دهیم.
البته اینطور نیست که کسی بیاید و آزادی های ما را سلب کند بلکه ما بدست خود، از خود سلب آزادی می‌کنیم. / ما بسبب تجاوز به حقوق همدیگر، کار را به آنجا می‌رسانیم که از خدا بخواهیم حکومت نظامی برپا شود تا بلکه آسوده شویم. اینجا را ببینید Ў

این حالت در ما هست که تا از کسی یا چیزی نترسیم، حقوقش را مراعات نمی‌کنیم. شخصی می‌گفت: « چند سال پیش برای یکی از بستگان کفشی از بازار خریدم که تقلبی از کار در آمد. سه روز پس از خرید به همان فروشگاه مراجعه کردم / فروشنده جواب سربالا داد. در همان اثنا آقای مسنی سر رسید که بعدا فهمیدم رئیس بازار است. او در پشتیبانی از فروشنده حرفهایی زد و در نهایت گفت: (مگر تو کی هستی که اعتراض می‌کنی؟). از حرف او خیلی تعجب کردم و در جوابش گفتم: مگر من باید یک خری باشم؟... من، بیسواد کوهَکی / آیا چون کوهَکی هستم باید سرم را کلاه گذاشت؟... در هر صورت من قصد پیگیری نداشتم ولی اینکه بمن گفت: (مگر تو کی هستی که اعتراض می‌کنی؟) باعث شد تا موضوع را پی بگیرم... و در دادگاه بود که فهمیدم این آقا رئیس بازار است.»... / طبعاً تا چنین صفاتی در ما هست، جز در سایه حکومت نظامی نمی‌توانیم زندگی کنیم.

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف ^^^ باید اسباب بزرگی هـــمه آماده کنی

تا ما این مسئله را (بطور ذاتی) نپذیریم که (آنچه بر خود نمی‌پسندیم، بر دیگران نپسندیم)، غیر ممکن است که آزادی مورد نظر را بدست بیاوریم. / اینکه قومی، قوم دیگر را ببینند و (دلشان) بخواهد مثل آن قوم باشند، امر ناپسندی نیست اما ابتدا باید شرایط آن خواسته را مهیا کنند و گرنه توقع ایشان کاملاً بیجاست. این به آن می‌مانَد که منٍ آفریقاییٍ مو فرفری، آلن دولن ایتالیایی را در فیلم ببینم و هوس کنم موهایم را مدل او اصلاح کنم، آنوقت به سلمانی بروم و بگویم: آقا؛ موهای مرا مدل آلن دولن بزن! پس طبعاً استاد سلمانی بمن خواهد گفت که: «آقای محترم، موهای شما کوتاه و فر است؛ نمی‌شود آن را مدل موهای آلن دولن ساخت... ».

بنده موضوع حقوق بشر را به عناوین مختلف عرض کرده‌ام. در بسیاری موارد، این موضوع را بطور ضمنی و در لفافه گفته‌ام که «ما اول باید خود را شایسته و لایق هر چیزی بکنیم، پس آنگاه بطور طبیعی به آن مقام خواهیم رسید». البته نمی‌توان رو به جماعت کرد و گفت: «ای مردم؛ شما لیاقت و شایستگی فلان امر را ندارید.». خوب ـ طبعاً اگر حتی به کسی که چلاق است یا کچل است بگویید (کچل) بدش می‌آید هرچند که واقعیت را گفته‌اید. / یادم هست وقتی بچه بودم رفتم در خانه کسی که (علی جنجال) نامیده می‌شد و من هم صادقانه می‌پنداشتم نام او (علی جنجال) است؛ در زدم ـ گفتند با کی کار داری ـ گفتم با علی جنجال ـ گفتند صبر کن الآن می‌آید. چند لحظه نگذشت که دیدم مردی با چماق آمد و حسابی مرا زد... تو نگو که نام او علی است و (جنجال) صفتی بود که بنا به دلائلی، مردم به او نسبت داده بودند و او از این صفت بدش می‌آمد و من نمی‌دانستم... ولی حالا می‌دانم... ... نمی‌توانم رک تر از ای بگویم. / اگر به لینک زیر مراجعه کنید، می‌بینید که پیشتر نظرم را در مورد حقوق بشر گفته‌ام لکن مجبور به خود سانسوری شده‌ام زیرا آموخته‌ام که به کچل نباید گفت کچل.

▼ قومی که بشر است، طبیعتاً واجد حقوق بشر است Ў

Π ^ دیدگاه ها

دیدگاهی درباره موضوع این صفحه ارسال نشده است

Π ^ ارسال دیدگاه

Њ سایر مطالب :

◄ حرف اول و آخر :

← اگر قانون جنگل پسندیده نیست، پس باید آدم باشیم.

← درستکاری از لوازم خوشبختی بشر است.

← همه خروسهای جهان، مانند یکدیگر بانگ می‌کنند.

← قومی که بشر است، طبعاً واجد حقوق بشر است.

← ...

◄ بخش گفت و شنود :

← آندرلاین را چطور بنویسم؟

← آیا زبان کوردی لهجه‌ای از فارسی است؟

← معنای واژه قناد چیست؟

← چینود پل چیست و به چه معنا است؟

← سكس به جه معنا است و ریشه آن از کجاست؟

← خورگو در لغت فارسي به معني چیست؟

← چند یعنی چه، و پسوند اند به چه معنا است؟

← معنی واژه ارتش چیست و آیا ارتش درست است یا آرتش؟

← معنای نام برنطین چیست؟

← نکوهش یعنی چه و مفهوم نکوهش کردن چیست؟

← ...

◄ بخش تاریخ و زبان (کتابخانه) :

← مطالعه کتاب (برگی از تاریخ جنوب ایران).

← مقاله کوتاهی در مورد تعریف کلی و شناخت زبان آذری.

← مقاله کوتاهی در مورد تعریف کلی و شناخت زبان بلوچی.

← مقاله کوتاهی در مورد تعریف کلی و شناخت زبان کوردی.

← مقاله کوتاهی در مورد تعریف کلی و شناخت زبان لارستان.

← مقاله کوتاهی در مورد تعریف کلی و شناخت زبان هرمزگان.

← ...

◄ بخش گفتارهای پراکنده :

← هزار راه نرفته.

← اندرزهای پیشینیان.

← سرما خوردگی، رزمایش بدن است.

← شباهت تلویزیونهای ماهواره‌ای با مگس.

← کار ما چیزی جز آب در هاون کوفتن نیست.

← هلاکوخان مغول چگونه بنی عباس را ساقط کرد؟

← دستور زبان بشر.

← چگونگی پیدایش عدد نویسی در میان آریایی ها.

← نقدی بر داستان موش و گربه عبید زاکانی.

← ...

◄ بخش حجاب :

← مفهوم حجاب و زیرساخت آن.

← نگاهی به فلسفه جبر و اختیار.

← بشر موجودی اجتماعی است.

← ادامه مبحث جبر و اختیار.

← تعریف حجاب نه از دیدگاه دین.

← دیکتاتوری با لبخند و خوشباش.

← حجاب یک موضوع اجتماعی است.

← معنا و مفهوم کلمه حجاب.

← هنجار و ناهنجار یعنی چه؟

← مردان قطبی و مردان غیر قطبی.

← ...

◄ بخش کپی رایت و کپی لفت :

← کپی رایت و کپی لفت و قوانین حق تکثیر.

← پایبندی به کپی رایت نشان خردمندی است.

← انتشار ویدیوها و تصاویر در اینترنت و حقوق مردم.

← اینترنت عاقبت به تسخیر شیطان در خواهد آمد.

← ...

◄ بخش هنر و هنرمند :

← هنر چیست و هنرمند کیست؟

← کسی را می‌توان هنرمند دانست که فرزانه نیز باشد.

← یک هنرمند واقعی مردم را سرگرم نمی‌کند.

← حکایت زهر و شکر چیست؟

← ...

◄ بخش هرمنوتیک واژگان :

← چگونگی پیدایش اعداد 1 تا 10

← ریشه و معنی واژه آب و مشتقات آن.

← ریشه و معنی واژه آتش و مشتقات آن.

← ریشه و معنی واژه ارژنگ و مشتقات آن.

← در زبان بشر، آش به معنای زندگی است.

← ریشه و معنی واژه قلندر و وضعیت قلندران.

← ریشه و معنی واژه هخامنشی و مشتقات آن.

← ریشه نامهای گلابی، گوجه فرنگی، سیب زمینی.

← ریشه و معنی واژه‌ کشور.

← ریشه و معنی واژه‌ ترس، بیم، هراس، باک و پروا.

← ...

◄ بخش فارسی نویسی در وب :

← نوشتن صفحات وب با فونت دلخواه.

← تفاوت آدرس نسبی و آدرس مطلق در وب.

← چرا فونت تاهوما برای نوشتن صفحات وب مناسب تر است؟

← معایب و اشکالات فونت تاهوما.

← دانلود فونت تاهوما.

← خط و ارتباط آن با عقلانیت.

← چهل سالگی و مشکل پیر چشمی [در ارتباط با سایز فونت].

← دانلود فونت فارسی مخصوص کورل.

← فونتهای نوع serif و sans-serif چه تفاوتی دارند؟

← Web Safe Fonts یا فونت های امن در وب کدامند؟

◄ دیدگاه های بازدید کنندگان :

← فرق بین لهجه و زبان چیست؟

← بهتر نیست هر قومی به زبان محلی خودش درس بخواند؟

← جدل پیرامون سیستم زبان بشر ـ جرگه یکم.

← جدل پیرامون سیستم زبان بشر ـ جرگه دوم.

← جدل پیرامون سیستم زبان بشر ـ جرگه سوم.

← زبان کوردی با زبان فارسی چه نسبتی دارد؟

← معانی واژه های رایگان و راهگان.

← واژگان با پسوند مان، مثل یادمان، سازمان، به چه معنی هستند؟

← شما دارید وقت خودتان و دیگران را تلف می‌کنید.

← شما مزدوری هستید که قصد ترمیم چهره مذهب را دارید.

← ...

← ...


free hit counters
up